Angrerettloven gir deg som forbruker 30-dagers angrerett. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er i midlertidig unntatt fra angreretten.
Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen eller forpakningen er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet.
Dersom produktet omfattes av angreretten og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon, har vi rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi.
Benyttelse av angrerett
Returen betales av kunden.
Senest innen 14 dager etter at vi ble informert om din beslutning om å angre bestillingen, vil du motta tilbakebetaling. Vi vil i denne forbindelse benytte samme betalingsmåte som du brukte ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Dette kommer ikke til å medføre noen form for gebyr for deg. Vi har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen til dess varene er mottatt, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
Artmiss.no er ikke ansvarlig for produktet i løpet av den tiden det sendes tilbake til oss fra kunden på grunn av angrerett eller reklamasjon. Sørg for å sende tilbake som en pakke og beholde forsendelsesnummeret til du har fått tilbakebetaling eller blitt kontaktet av oss.
Reklamasjon
Artmiss.no garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 2-års reklamasjonsrett.
Du må reklamere til oss så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til vår kundeservice.
Fraktkostnader
Ved godkjent reklamasjon påtar artmiss.no seg å betale kostnaden for returfrakt.
Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til oss, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.